Kennis
Lees onze veelgestelde vragen of bekijk onze kennisartikelen. Kan je niet vinden wat je zoekt? Wij helpen je graag persoonlijk verder!
Incassodiensten
Veelgestelde vragen over onze incassodiensten en juridische zaken.
Debiteurenbeheer
Veelgestelde vragen over debiteurenbeheer en facturatie.
Over Incassonet
Veelgestelde vragen over Incassonet en onze dienstverlening.

Hoe communiceer ik met mijn niet-betalende klant?
Klanten die niet tijdig betalen, zijn nog steeds klanten. En, om als onderneming te kunnen groeien is het van belang dat klanten bij je blijven. De vraag die hierbij ontstaat is: Hoe behoud je een...

Help! Mijn klant betaalt niet
Je hebt er alles aan gedaan om je factuur betaald te krijgen. Toch lukt het maar niet om een betaling van je klant te ontvangen. En nu, wat ga je doen? Ga je het zelf proberen op te lossen? Schrijf...

B2B en B2C incasso, waar moet ik op letten?
Het incasseren van openstaande vorderingen is in de afgelopen jaren steeds complexer geworden. Zo bestond er in de jaren negentig nog niet echt onderscheid tussen Business-to-Business (B2B) en...

De wettelijke eisen voor een laatste aanmaning
Heb je een consument die zijn factuur maar niet wil betalen? Zorg er dan voor dat je op de juiste wijze met deze klant communiceert. Stuur een correcte laatste aanmaning en geef duidelijke...

Durf het incassobureau in te schakelen
Incassobureau inschakelen of niet? Veel bedrijven hebben moeite met het inschakelen van een incassobureau. De angst voor klantverlies blijkt hierbij de grootste drempel. Een onnodige angst, zo...

Klantvriendelijk incasseren, bestaat dat?
Steeds meer mensen weten de weg naar het incassobureau te vinden, althans zo ervaren wij bij Incassonet. Dit komt omdat het incassobureau lang niet meer wordt gezien als 'harde hand' richting niet...

Het incassotraject in 5 stappen
Veel mensen vragen het zich af: hoe werkt dat nou zo'n incassotraject bij een incassobureau? Om die vraag te beantwoorden hebben wij deze korte blog geschreven. Aan de hand van vijf stappen proberen...

De eerste stap bij niet betalende klanten: de aanmaning
Heb jij wel eens last van niet betalende klanten, zelfs na het versturen van betalingsherinneringen? De eerste stap die je zelf kunt zetten, is het versturen van een laatste aanmaning. Een...

Goed debiteurenbeheer loont
Goed debiteurenbeheer is veel meer dan "even een factuur versturen". Vakkundig debiteurenbeheer vraagt om gedegen kennis van zaken en een zorgvuldig geregisseerd traject. Dat is zeker de moeite...

Persoonlijke behandeling steeds belangrijker
Het lijkt misschien een open deur, maar bij veel bedrijven in de financiële sector is het verre vanzelfsprekend: persoonlijke aandacht en behandeling. Hoe vaak sta je wel niet minuten in de wacht...
Start gratis met Incassonet
Meld je gratis aan en maak kennis met ons unieke online incassoplatform.