Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Lees onze veelgestelde vragen. Kan je niet vinden wat je zoekt? Wij helpen je graag persoonlijk verder!

Debiteuren zijn klanten die nog moeten betalen. Debiteurenbeheer wordt vaak nog wel eens onderschat. Dat is jammer, want het juiste debiteurenbeheer kan je veel problemen en geld besparen. Het juiste debiteurenbeheer zorgt ervoor dat je klanten hun facturen op tijd betalen. Debiteurenbeheer omvat alle processen die je als organisatie onderneemt om te zorgen dat je klanten op tijd betalen. Dit begint bij het versturen van een factuur en eindigt wanneer je betaling ontvangen hebt. Het is belangrijk dat je tijdig actie onderneemt als betalingen uitblijven. Als je hier te lang mee wacht kan dit leiden tot een slechtere liquiditeitspositie en cashflow. Het gevolg kan zijn dat je in ernstige problemen komt. Kortom: debiteurenbeheer omvat alles wat je moet doen om ervoor te zorgen dat je openstaande facturen zo snel mogelijk worden betaald.

Uitbesteden van debiteurenbeheer is niet ongebruikelijk. De werkzaamheden rondom het debiteurenbeheer nemen tijd in beslag. En deze tijd besteden veel bedrijven liever aan andere werkzaamheden. Vooral bedrijven met een groeiend aantal debiteuren kiezen er steeds vaker voor om dit deel van het bedrijfsproces uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau. Het uitbesteden van je debiteurenbeheer levert je bedrijf direct meer tijd op. Facturen worden vaak sneller betaald, omdat de debiteurenbeheerder er bovenop zit. Daarnaast maakt het vaak meer indruk wanneer een ‘vreemde’ belt over openstaande facturen, dan wanneer je zelf achter je betalingen aan moet. Bovendien zorgen sneller betaalde facturen weer voor een verbeterde cashflow en liquiditeitspositie. En dat dat een voordeel is, hoeven we niet eens uit te leggen natuurlijk! Denk je erover jouw debiteurenbeheer uit te besteden? Dat kan je een grote besparing opleveren, zowel op financieel gebied als qua tijd en energie. Bij Incassonet kunnen we deze besparing voor jouw bedrijf zo groot mogelijk maken voor hele redelijke tarieven.

Al direct vanaf de start wisten we één ding zeker. Het moest anders dan alles wat we tot dan toe gezien hadden. Minder saai, minder stug en veel moderner. Dagelijks bouwen wij aan de nieuwste technieken, zodat ons team zich kan blijven ontwikkelen en onze klanten verder kan helpen. Of het nu debiteurenbeheer of het incasseren van je openstaande facturen is: we lopen altijd voorop. We zijn inmiddels de trotse, vaste partner van ruim duizend ambitieuze organisaties, die alles uit hun creditmanagement willen halen. Onze focus ligt niet alleen op het incasseren van openstaande facturen, maar ook op het creëren van een optimale, klantvriendelijke betaaloplossing gedurende het gehele creditmanagementproces. Dat doen we door doorlopend technologische mogelijkheden te blijven ontwikkelen. Zo zorgen we ervoor dat jouw creditmanagement helemaal klaar is voor de toekomst en jij je kunt focussen op je dagelijkse werkzaamheden en de groei van je organisatie. Zonder de betrokkenheid van onze medewerkers zijn we nergens. Met de inzet en betrokkenheid van onze specialisten, aangevuld met slimme, moderne technieken zijn wij in staat om elke dag weer op topniveau te presteren.

De kosten? Die zijn transparant en voor iedereen gelijk: voor elke klant betaal je een vaste vergoeding per maand. Je weet vooraf dus precies waar je aan toe bent. Wel zo eerlijk en transparant, vinden wij. Met de software van Incassonet beheren we je debiteurenproces vanuit één innovatief platform, helemaal in jouw huisstijl. Van het verzenden van de eerste herinnering, tot de laatste aanmaning en het overdragen aan onze incassoafdeling. Alle processen zijn volledig geoptimaliseerd, voor het allerbeste resultaat. Dat neemt voor jouw organisatie een hoop zorgen weg.

Overweeg jij om je debiteurenbeheer uit te besteden? Dat is helemaal geen gek idee. Elke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met debiteurenbeheer, maar deze taak is niet iedereen op het lijf geschreven. Wij kunnen ons voorstellen dat het onprettig om achter je onbetaalde facturen aan te moeten. Het uitbesteden van jouw debiteurenbeheer kan jou direct veel tijd en geld besparen. Tijd die jij weer kunt besteden aan de groei van je bedrijf. Een van onze support collega's legt je graag alles uit over het uitbesteden van jouw debiteurenbeheer, zodat jij een weloverwogen keuze kan maken. Vul hieronder je contactgegevens in en een van onze support collega's neemt snel contact met je op.

Heel simpel gezegd zorgt goed debiteurenbeheer ervoor dat je openstaande facturen sneller betaald worden. Dit zorgt er dan direct weer voor dat er meer geld beschikbaar is in jouw onderneming. Het geeft je ruimte om de ambities, die je met jouw onderneming hebt, na te streven. Wanneer je facturen te lang openstaan, dan kan het zijn dat er onvoldoende geld beschikbaar is om je ambities waar te maken. Een goede debiteurenbeheerder en een efficiënt debiteurenproces zorgt ervoor dat jouw klanten sneller gaan betalen, jouw cashflow aanzienlijk verbetert, maar als klap op de vuurpijl zorgt een goede debiteurenbeheerder aantoonbaar voor hogere klanttevredenheid. Verstuur je maandelijks veel facturen, maar heb je niet de juiste mensen, de tijd of de middelen, dan is uitbesteden helemaal geen slecht plan. Het levert je meteen veel tijd en vervolgens ook geld op. Je facturen worden veel sneller betaald en jij hebt je handen vrij voor andere zaken.

Voor al je incassodossiers krijg je bij Incassonet een vast aanspreek­punt. Dit is een van onze ervaren incassospecialisten. Onze incasso werkzaamheden zijn opgedeeld per branche, dit zorgt ervoor dat jouw vaste incassospecialist uitstekend thuis is in de betreffende branche en je kan begeleiden, ongeacht in welke fase het incassodossier zicht bevindt. Tijdens het incassotraject houden wij jou continu op de hoogte. We doen dat via ons online incassoplatform, waar je vanaf de eerste dag toegang tot hebt. Ook neemt een van onze incassospecialisten regelmatig contact met je op om de zaak door te spreken. Samen met jou streven wij naar maximaal resultaat!

Kunt u niet in een keer betalen? Maak dan eenvoudig online een betalingsregeling aan door in te loggen op ons online portaal. De inloggegevens vindt u in het bericht dat u van ons heeft ontvangen. Liever telefonisch contact? Bel ons dan op telefoonnummer 088-2441111. Wij zijn op dit telefoonnummer bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 08.30 tot 17.00.

Heeft u de facturen al betaald voor de ingang van uw incassozaak? Laat ons dit dan weten via het online portaal. Stuur altijd een bewijs van uw betaling mee.

Vaak kunt u een kopie van de facturen downloaden in het online portaal. Klik op het betreffende factuurnummer in uw dossier. Zijn de facturen niet beschikbaar, dan kunnen wij een kopie voor u opvragen.

Dan vragen wij u dit aan te geven via het online portaal. Wij kunnen uw bezwaar pas behandelen als u uitlegt waarom u het niet eens bent met de openstaande rekening en hiervan bewijs meestuurt.

Dan horen wij dit uiteraard graag. Stuur ons bericht dan door naar uw begeleider en laat hen zo snel mogelijk contact met ons opnemen.

Als jouw vordering tijdens het minnelijke incassotraject niet volledig is betaald, kan een juridische procedure opgestart worden. We noemen dit ook wel de gerechtelijke fase, omdat de vordering van de niet-betalende klant wordt voorgelegd aan de rechter. Hiervoor moet een deurwaarderskantoor worden ingeschakeld. Wij werken samen met een aantal partner Gerechtsdeurwaarders die de vordering op dat moment van ons overnemen. Wij verzorgen en leiden de communicatie en de volledige procedure. We blijven voor jou als natuurlijk opdrachtgever het aanspreekpunt. In overleg kunnen wij een juridische procedure opstarten. Voor het opstarten van een procedure brengen wij de volgende opstartkosten in rekening: Hoofdsom tot € 2.500 € 225 Hoofdsom tussen € 2.500 en € 10.000 € 350 Hoofdsom hoger dan € 10.000 € 500 Externe kosten van derden, zoals griffierechten en deurwaarderskosten zullen een op een worden doorbelast.