Bijna een jaar geleden begon Esther bij ons als incassospecialist. Inmiddels is Esther een vaste waarde binnen het incasso-team. Na een bewogen jaar is het toch echt tijd om Esther de hemd van het lijf te vragen!
Vertel eens, hoe ziet jouw dag eruit bij Incassonet?
De dag begint natuurlijk met een goede kop koffie en een praatje met mijn collega’s. Daarna kijk ik wat er moet gebeuren en welke zaken prioriteit hebben. Een goede planning op zak geeft rust voor de rest van de dag. Binnen ons MKB-team hebben we veel ad hoc zaken. De ene keer is het spoed, bijvoorbeeld wanneer wij er een (nieuwe) opdrachtgever belt. Een andere keer krijg ik veel telefoon binnen, van verschillende partijen, waar ik op dat moment meteen mee aan de slag ga. Het contact met onze opdrachtgevers, maar ook met de debiteuren hebben de allerhoogste prioriteit. Het is ons doel zo snel mogelijk tot resultaat te komen, dus beide partijen hebben er baat bij dat wij zo snel als mogelijk in contact zijn.
Enerzijds is het leuk om afwisselende en uitdagende werkzaamheden te hebben. Werkelijk geen dag is hetzelfde. Soms kan het ook lastig zijn als je een agenda van dossiers hebt, die eigenlijk allemaal dezelfde aandacht verdienen. Bovendien komen er vaak nog genoeg werkzaamheden tussendoor bij die belangrijk zijn. Daarom vind ik het zo leuk om in een team te werken. We doen we dit als team en komen hier als team samen altijd weer uit, sluit Esther af.
Contact met onze klanten is key
Wij zijn heel betrokken bij onze klanten. Doordat wij onze klanten pro-actief spreken hebben wij leuk en goed contact met elkaar. Dan hoeft het niet altijd over een dossier te gaan, maar leer je de klant en diens onderneming daadwerkelijk kennen. Goed contact vormt de basis van een goede samenwerking, omdat je elkaar dan altijd weet te vinden, als je iets wilt bespreken. De klant kan altijd bij ons terecht met vragen. Natuurlijk via telefoon, maar ook via chat en WhatsApp. We nemen die drempel helemaal weg. We zeggen wel eens gekscherend; ‘alles laten vallen, de klant eerst!’. We denken dan ook actief mee met onze klanten. Bijvoorbeeld over hoe zij bepaalde zaken anders aan zouden kunnen pakken, wat het dagelijkse werk makkelijk maakt, maar ook tot snellere betaling kan leiden. Er gaat veel in overleg met elkaar, maar waar mogelijk nemen wij de ruimte om zaken snel en efficiënt op te pakken. Wederzijds vertrouwen is daarin super belangrijk.
Niet alleen goed contact met de klant is belangrijk, maar ook onderling. Om als team goed te kunnen functioneren is het onderlinge contact met elkaar essentieel. We hebben daarom nog altijd vaste momenten om met elkaar te sparren, zodat we elkaar waar nodig kunnen ondersteunen. Incasseren is een vak en bij Incassonet doen we dat als team. Eén team, duizend taken 😉
De toekomst
Er zal binnen onze incasso branche een hoop veranderen: “Er is nieuwe wetgeving op komst, en eigenlijk kunnen we daar niet op wachten. Het kaf wordt dan daadwerkelijk van het koren gescheiden. Met het volgen van verschillende opleidingen en ‘coaching on the job’ trajecten, sorteren we hier al op voor. Hoe dat verder precies in zijn werk zal gaan, ben ik wel erg benieuwd naar. Zo zijn wij al jaren vanuit onze kant actief bezig met hoe we het beste kunnen incasseren, óók kijkend naar de situatie van de debiteur” gaat Esther verder. “De allerhoogste prioriteit blijft toch: onze werkzaamheden zoals het nu gaat vervolgen, met als doel onze klanten blijven ontzorgen op het gebied van incasso.”
Contact met ons opnemen
Heb je behoefte om eens te sparren met Esther of een van onze andere collega’s? Je kunt je vraag stellen via onze chat of je kunt direct contact opnemen. Dit kan door te bellen naar 088 – 244 1111.