Kennis
Lees onze veelgestelde vragen of bekijk onze kennisartikelen. Kan je niet vinden wat je zoekt? Wij helpen je graag persoonlijk verder!
Incassodiensten
Veelgestelde vragen over onze incassodiensten en juridische zaken.
Debiteurenbeheer
Veelgestelde vragen over debiteurenbeheer en facturatie.
Over Incassonet
Veelgestelde vragen over Incassonet en onze dienstverlening.
Debiteurenbeheer: het hoort bij ondernemen!
Natuurlijk kan je niet voor elke factuur een incassotraject voorkomen. Maar in sommige gevallen kan een effectiever debiteurenbeheer er wel voor zorgen dat jij alsnog je factuur betaald krijgt,...
Een incassobureau inschakelen: waar moet je op letten?
Wanneer je een incassobureau mag inschakelen is afhankelijk van de soort klant die je hebt. Is jouw klant een consument? Dan gelden er wettelijke regels waar je je aan dient te houden. Indien je een...
Handige tips voor een succesvol debiteurenbeheer
Handige tips voor een succesvol debiteurenbeheer Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van alle facturen in Nederland te laat betaald worden. Het is dus belangrijk om een strak debiteurenbeheer...
MKB vreest enorme toename onbetaalde facturen
Zo’n 12,9 miljard euro omzet die het MKB niet kan innen. Het aantal facturen dat waarschijnlijk nooit betaald wordt, is bij kleine bedrijven met 5 tot 50 medewerkers sterk toegenomen sinds de...
Ondernemen in coronatijd
Dagelijks nemen verschillende soorten ondernemers contact met ons op. Daardoor is geen dag bij Incassonet hetzelfde. Iedere ondernemer heeft te maken met risico’s op juridisch en financieel gebied....
Hoe communiceer ik met mijn niet-betalende klant?
Klanten die niet tijdig betalen, zijn nog steeds klanten. En, om als onderneming te kunnen groeien is het van belang dat klanten bij je blijven. De vraag die hierbij ontstaat is: Hoe behoud je een...
Help! Mijn klant betaalt niet
Je hebt er alles aan gedaan om je factuur betaald te krijgen. Toch lukt het maar niet om een betaling van je klant te ontvangen. En nu, wat ga je doen? Ga je het zelf proberen op te lossen? Schrijf...
B2B en B2C incasso, waar moet ik op letten?
Het incasseren van openstaande vorderingen is in de afgelopen jaren steeds complexer geworden. Zo bestond er in de jaren negentig nog niet echt onderscheid tussen Business-to-Business (B2B) en...
De wettelijke eisen voor een laatste aanmaning
Heb je een consument die zijn factuur maar niet wil betalen? Zorg er dan voor dat je op de juiste wijze met deze klant communiceert. Stuur een correcte laatste aanmaning en geef duidelijke...
Durf het incassobureau in te schakelen
Incassobureau inschakelen of niet? Veel bedrijven hebben moeite met het inschakelen van een incassobureau. De angst voor klantverlies blijkt hierbij de grootste drempel. Een onnodige angst, zo...
We staan in de startblokken!